Megvan az Universal Analytics korszak végének a pontos időpontja
2019-ben jelentette be a Google, hogy teljesen új alapokra helyezi a népszerű analitikai termékét, szolgáltatását az Analyticset. Az új fejlesztés 2020-ban kapta meg a Google Analytics 4, azaz a GA4 nevet. És már annak az időpontja is megvan, hogy mikor áll át teljesen az új rendszerre.
Bár nagyon sokan még ellenállnak az újításnak a Google már jó ideje azon van, hogy mindenkit az új rendszer irányába tereljen. Ennek köszönhetően, hogy új fiók létrehozásánál már egyből a GA4-et kezdené el beállítani a felhasználó, ha nincs tisztában azzal, hogy eldugva ugyan, de még megtalálható és aktiválható a jól megszokott Universal Analytics.
Az idegenkedés a GA4-től nem meglepő, hiszen teljes újratervezést igényel gondolkodásban és sok plusz munkát jelent a vállalkozások számára. A Google azonban azt ígéri, hogy hosszú távon ez, majd megéri. Többek között a gépi tanulás itt is megjelenik majd, ahogy az már a Google Ads-nél sok esetben működik.
Mivel a rendszer teljesen új és teljesen különböző elvek mentén működik mint elődje, ezért a korábbi adatok nem vihetőek át a GA4-be. A Google azonban egy ideig még olvasási jogkörrel megtartja a korábbi adatokat az Universal Analytics fiókban, így ezek visszanézhetők, összehasonlíthatók lesznek majd.
A mai bejelentés alapján 2023 július 1-én az Universal Analytics adatgyűjtése leáll, így az onnantól érkező forgalmat nem fogja mérni a rendszer, már csak a korábbi adatok lesznek a visszakereshetők. Van még tehát bő egy éve mindenkinek, hogy megismerkedjen a GA4-el, amit egyébként folyamatosan fejlesztenek és folyamatosan válik egyre jobbá a rendszer.
Nincs értelme tehát tovább ellenkezni az új rendszerrel szemben, hiszen az online jelenlét, az online marketing alapja a mérés, aminek egyik, hanem a legfontosabb eszköze a Google Analytics. Minden vállalkozás előtt most egy 1 éves felkészülési, tanulási időszak áll, hogy 2023 július 1-től már a GA4-et használva tudják folyamatosan optimalizálni és sikeresebbé tenni online marketingjüket, online hirdetéseiket.